Juhime tähelepanu, et antud uudis on rohkem kui aasta vana, mistõttu võib olla sisu vananenud. Soovitame võimalusel tutvuda uuemate infoallikatega sellel teemal.
26.11.2020 | Eesti Puuetega Inimeste Koda | Jaga Facebookis
Sotsiaalkindlustusameti abivahendite e-teenuse arendus on jõudnud järgimisesse etappi ning alates 1. detsembrist ei pea kliendid enam abivahendi kaarti taotlema ega kaasas kandma, sest kogu info inimese abivahenditehingute kohta liigub teenuseosutajate ja sotsiaalkindlustusameti vahel elektrooniliselt. Oma abivahendite ostu- ja üüritehingute kohta saab inimene infot vaadata ameti iseteenindusest.
Abivahendite e-teenus on osaliselt kasutusel olnud juba oktoobrist ning seda arendatakse pidevalt edasi. Sotsiaalkindlustusameti abivahendite talituse juhi Tiia Orlovski sõnul on kaks kuud olnud piisav aeg veendumaks, et digitaalne süsteem toimib ja teenuseosutajad on saanud harjuda uute tööprotsessidega. „Täname kõiki oma teenusepakkujaid ja kliente mõistva suhtumise ja kannatlikkuse eest seoses uuele süsteemile üleminekuga,“ ütles ta.
„Päris paberivaba meie teenus veel ei ole, sest endiselt peab klient abivahendit ostma või rentima minnes kaasas kandma arsti või mõne teise pädeva spetsialisti poolt välja antud tõendit, mis kinnitab tema abivahendi vajadust.“ rääkis Orlovski ja lisas, et sotsiaalkindlustusamet jätkab teenuse arendamisega ning tulevikus on plaanis digitaalseks muuta ka see tõend.
„Juhul, kui märkate, et meie iseteeninduses olevad varasemad tehingud erinevad teie paberkaardil märgitud tehingutest, siis palume, et annaksite meile sellest teada. Saate meiega suhelda läbi iseteeninduse. Vajadusel palume lisada ka koopia või foto oma kaardil oleva info kohta,“ kutsus Orlovski inimesi üles ebatäpsuste korral ametiga ühendust võtma.
Alates 26. novembrist isikliku abivahendi kaarti enam posti teel ei saadeta. Vajadusel väljastatakse kaarte kuni kuu lõpuni klienditeenindustes üle Eesti.
Sotsiaalkindlustusametil on abivahendite valdkonnas 158 lepingupartnerit, kellel on üle Eesti 450 teeninduspunkti. Abivahendeid vajas eelmisel aastal 56 000 inimest ning eelmise aasta abivahendite eelarve oli umbes 13 miljonit eurot.
Sotsiaalkindlustusameti iseteenindusse saab siseneda kodulehe kaudu aadressil sotsiaalkindlustusamet.ee või otselingiga iseteenindus.sotsiaalkindlustusamet.ee. Keskkonda saab sisse logida ID-kaardi, mobiil-ID või Smart-ID-ga. Lisaks iseteenindusele saab ametiga suhelda e-posti info@sotsiaalkindlustusamet.ee teel või helistades infotelefonile 612 1360.
18.04.2024
Ilmus Riigikontrolli audit "Riigi tegevus erivajadustega inimeste toetamisel"
16.04.2024
Kutsume osalema küsitluses eesmärgiga kaardistada puuetega inimeste teenuste omaosalust
12.04.2024
Pöördumine seoses teenuse loomisega intellektipuude ja autismi diagnoosiga lastele
09.04.2024
NULA inkubaator ootab ideid, kuidas Eesti elu paremaks muuta kuni 30. aprillini
26.03.2024
Arvamus sotsiaalhoolekande seaduse ja rahvastikuregistri seaduse muutmise seaduse eelnõule
Loe varasemaid uudiskirju!
EPIKojaEesti Puuetega Inimeste Koja esimene uudiskiri ilmus juunis 2017.
Oma uudiskirjadesse koondame puuetega ja erivajadusega inimesi puudutava olulise info, samuti leiab palju põnevat nii EPIKoja, meie liikmete kui ka koostööpartnerite tegemistest, olulistest sündmustest ja huvitavatest persoonidest. Lisaks hoiame lugejaid kursis ning vahendame sotsiaal-, haridus- ja tervishoiusüsteemi olulisi muudatusi.
Uudiskiri ilmub kord kuus.