Eesti Puuetega Inimeste Koda nõustab

06.04.2022 | Eesti Puuetega Inimeste Koda | Jaga Facebookis

Nõustamine – nõu annab inimene, nõustaja, kes on selleks koolitatud.

EPIKoda annab nõu:

  • puuetega inimestele
  • krooniliste haigustega inimestele
  • nende lähedastele

Peamised teemad, milles EPIKoda vastused leiab:

  • õigused
  • õppimine
  • töötamine
  • ise-seisev elu
  • teenused
  • toetused

Teiste teemade puhul oskab EPIKoda soovitada,
kuhu abi saamiseks pöörduda.

EPIKoda korraldab koolitusi neile,
kes töötavad eri-vajadusega inimestega.

EPIKoda koolitab ja nõustab ka firmasid ja organisatsioone,
et need teaksid eri-vajadustest rohkem.

Võta meiega ühendust, kui tahad rohkem teada:

  • puuetest ja eri-vajadustest
  • kuidas iga-päeva-elus puudega hakkama saada

Tasuta õigus-abi puuetega inimestele

Tasuta õigus-abi saavad:

  • keskmise puudega inimesed
  • raske puudega inimesed
  • sügava puudega inimesed
  • nende hooldajad ja pereliikmed (kui mure puudutab puudega inimest)

Õigus-abi aitab eri-vajadusega inimesel:

  • aru saada oma õigustest
  • suhelda ameti-asutustega

Millega õigus-abi tegeleb?

  • võlad
  • elu-ase
  • pere-asjad
  • töö-asjad
  • toetused

Kuidas saada õigus-abi?

  • helista telefonil 53 850 005

või

Vajalikud andmed:

  • sinu nimi
  • sinu küsimus
  • kas vajad viipe-keele tõlki (viipekeele märk)

Õigus-abi tutvustus viipe-keeles: vaata videot

Esimene kohtumine on telefoni teel,
jurist helistab sulle ise.

Järgmised nõustamised võivad toimuda:

  • telefoni teel
  • veebi kaudu (Skype)
  • nõustamis-kabinetis

Nõustamis-kabinetid asuvad Puuetega Inimeste Kodades

Õigus-abi teenust rahastab Justiitsministeerium.

Abi töövõime või puude raskus-astme hindamisel

EPIKojast saad abi, kui soovid:

  • taotleda puude või töö-võime hindamist
  • hindamis-otsusest paremini aru saada
  • vaidlustada otsust (koostada kaebust)

Kui vajad viipe-keele tõlki,
anna sellest teada registreerimisel.

Nõustamisel võib inimest asendada
tema seaduslik esindaja,
näiteks eestkostja.

Registreeri end nõustamisele:

  • helista telefonil 671 5909

või

Nõustamine toimub EPIKojas
aadressil Toompuiestee 10, Tallinn.

EPIKoja hoone on ligipääsetav.

Siin saab kasutada ID-kaardi lugejaga arvutit.

Kui oled tulnud nõustamisele,
küsi julgelt kõike, millest aru ei saa!

Kui tead oma õigusi, kohustusi ja võimalusi,
on lihtsam elus hakkama saada.

Täiendavaks lugemiseks:

Nõustamisteenust rahastatakse Euroopa Sotsiaalfondi meetme „Töövõime toetamise skeemi loomine ja juurutamine” vahenditest.

Sõnaseletusi:

nõustama – teenusena nõu andma

nõustamine – teenusena nõu andmine

Näide:

Kui sõber annab sulle nõu – see ei ole nõustamine.
Kui nõu annab inimene, kelle töö ongi teistele nõu andmine – see on nõustamine.
TOP