Juhime tähelepanu, et antud uudis on rohkem kui aasta vana, mistõttu võib olla sisu vananenud. Soovitame võimalusel tutvuda uuemate infoallikatega sellel teemal.
17.11.2023 | Eesti Puuetega Inimeste Koda | Jaga Facebookis
Tekst: Vaimupuu
Alus: Sotsiaalministeeriumi pressiteade 30.10.2023 (link), sm.ee ja rimi.ee.
Mis on toiduabi?
Toiduabi jagatakse inimestele,
kes saavad toimetulekutoetust
või kohaliku omavalitsuse toetust.
Nende inimeste nimed on toiduabi saajate nimekirjas.
Toiduabi ei saa eraldi taotleda.
Kui inimene soovib toiduabi,
peab ta kirjutama taotluse
toimetulekutoetuse või kohaliku omavalitsuse toetuse saamiseks.
Ainult nende toetuste saajad saavad ka toiduabi.
Taotlusi aitab teha kohalik sotsiaaltöötaja.
Sotsiaaltöötaja hindab inimese abivajadust
ja seda, kas tal on õigus toetusi saada.
Toiduabi jagab Toidupank.
Toitu, mida jagada,
on Toidupank seni saanud:
• riigilt,
• annetustest.
Riigilt saadud toiduabi jagati:
4 korda aastas,
neile, kes on toiduabi saajate nimekirjas.
Annetustest saadud toiduabi jagatakse:
pidevalt, kogu aasta jooksul,
neile, kes on toiduabi saajate nimekirjas.
Toiduabi asemel Toidukaart
Alates 30. oktoobrist saavad kõik abivajajad,
kes on toiduabi saajate nimekirjas,
riigi toiduabi paki asemel Toidukaardi.
Toiduabi paki sisu ei saa ise valida,
aga Toidukaardiga saab ise otsustada,
mida osta.
Toidukaart on tavaline plastik-kaart,
nagu pangakaart või kliendikaart.
Toidukaart on toidu ostmiseks,
aga saab osta ka esmatarbe-kaupu.
Toidukaarti tuleb küsida oma sotsiaaltöötajalt.
Iga pere saab 1 Toidukaardi,
kuhu kantakse terve pere toiduabi raha.
Erinevate toetuste puhul
kantakse toiduabi raha Toidukaardile erinevalt.
Toimetulekutoetus:
raha kantakse pereliikmete arvu järgi.
Kohaliku omavalitsuse toetus:
raha saab ainult toetuse saaja.
Kui raha laekub Toidukaardile,
saadetakse selle kohta telefoni sõnum.
Toidukaardil ei ole kasutaja nime.
Toidukaardi tagaküljel on
• Toidukaardi number (19-kohaline number)
• PIN-kood (3-kohaline number).
Neid läheb vaja e-poest ostmiseks.
Mida Toidukaardiga osta saab?
Toidukaardiga saab osta
ainult toitu ja esmatarbekaupu,
ainult Rimi kauplustest.
Toidukaardiga ei saa osta:
• alkoholi,
• tubakat,
• lotopileteid,
• kinkekaarte.
Pane tähele!
Toidukaart ei ole Rimi kliendikaart.
Kui soovid Rimi kliendi soodustusi,
pead kasutama ka Rimi kliendikaarti.
Kui sul Rimi kliendikaarti ei ole,
küsi seda infoletist.
Toidukaardi ette näitamisel
saad Rimi kliendikaardi tasuta.
Kui kaua Toidukaardi raha kasutada saab?
Toidukaardile kantakse korraga 30 eurot.
Seda ei pea kohe ära kulutama.
Raha tuleb ära kasutada kvartali lõpuks.
Kui inimesel on õigus ka edaspidi toiduabi saada,
kantakse järgmises kvartalis
samale kaardile
uus toiduabi raha.
Vaata, mis on kvartal! vaimupuu.ee/protsent-ja-terviku-jagamine
Vaata, millal tuleb Toiduabi raha ära kasutada:
Vaata, millal tuleb Toiduabi raha ära kasutada:
Raha laekub Toidukaardile: Viimane päev raha kasutamiseks:
jaanuari lõpp 31. märts
aprilli lõpp 30. juuni
juuli lõpp 30. september
oktoobri lõpp 31. detsember
Toidukaardile kanti 28. oktoobril 30 eurot.
Raha kasutamiseks on aega 31. detsembrini.
Kui raha jääb õigel ajal kasutamata,
võetakse see kaardilt maha.
Kui inimesel on õigus toiduabile ka järgmises kvartalis,
kantakse uus raha samale Toidukaardile.
Kuidas osta Toidukaardiga poes?
Pane oma ostud ostukorvi või ostukärusse.
Mine kassasse või iseteenindus-kassasse.
Registreeri oma ostud.
Kassas registreerib ostud kassapidaja,
iseteeninduses teed seda ise.
Registreeri Rimi kliendikaart,
kui sul see on.
Maksa oma ostude eest Toidukaardiga,
mitte pangakaardiga või sularahas.
Toidukaardil on 30 eurot.
Ostu summa on 7 eurot.
Inimene maksab Toidukaardiga.
Toidukaardile jääb 23 eurot.
Toidukaardi raha ei pea ühe korraga ära kasutama.
Ostu eest makstes saad valida,
kui palju kasutad Toidukaardi raha
ja kui palju oma raha.
Toidukaardil on 30 eurot.
Ostu summa on 7 eurot.
Inimene maksab 4 eurot Toidukaardiga
ja 3 eurot pangakaardiga või sularahas.
Toidukaardile jääb 26 eurot.
Kui Toidukaardil on vähem raha
kui ostude eest tasumiseks vaja,
saab sularahas või pangakaardiga juurde maksta.
Näide:
Toidukaardil on 5 eurot.
Ostu summa on 8 eurot.
Inimene maksab 5 eurot Toidukaardiga
ja 3 eurot pangakaardiga või sularahas.
Toidukaardile ei jää enam raha.
Toidukaardiga saab osta ainult Rimi e-poest.
Ostu summa peab olema vähemalt 30 eurot.
Ka e-poes saab võtta osa raha Toidukaardilt
ja osa pangakaardilt.
E-poest tellimisel tuleb sisestada:
• Toidukaardi number (19-kohaline number kaardilt)
• PIN-kood (3-kohaline number kaardilt).
E-poest ostmisel Toidukaardiga
saab kauba kätte kindlal päeval:
sama kuu viimasel neljapäeval.
Kaupa saab ette tellida kuni 7 päeva.
Näide:
Kauba kättesaamise päev on 30. november
(kuu viimane neljapäev).
E-poest saab osta 7 päeva varem
ehk alates 23. novembrist.
Kas Toidupank jätkab toiduabi jagamist?
Toidupank jagab toiduabi ka edaspidi,
aga ainult annetustest saadud toiduabi.
See tähendab:
mida rohkem inimesed Toidupangale toitu annetavad,
seda suuremat kasu saavad sellest abivajajad.
12.09.2025
Ilmusr Riigikontrolli audit "Ülevaade erihoolekandeteenuste kättesaadavusest"
10.09.2025
Teemapäev ja valimisdebatt 6.oktoober
08.09.2025
Eesti Puuetega Inimeste Koda kuulutas välja tunnustuskonkursi
02.09.2025
Eesti Puuetega Inimeste Koja arvamus sotsiaal- ja tervishoiuvaldkonna integratsiooni väljatöötamiskavatsusele
02.09.2025
Eesti Puuetega Inimeste Koja arvamus Sotsiaalhoolekande seaduse, ravikindlustuse seaduse ja meditsiiniseadme seaduse muutmise seaduse eelnõu väljatöötamiskavatsusele
Loe varasemaid uudiskirju!
EPIKojaEesti Puuetega Inimeste Koja esimene uudiskiri ilmus juunis 2017.
Oma uudiskirjadesse koondame puuetega ja erivajadusega inimesi puudutava olulise info, samuti leiab palju põnevat nii EPIKoja, meie liikmete kui ka koostööpartnerite tegemistest, olulistest sündmustest ja huvitavatest persoonidest. Lisaks hoiame lugejaid kursis ning vahendame sotsiaal-, haridus- ja tervishoiusüsteemi olulisi muudatusi.
Uudiskiri ilmub kord kuus.