Tähelepanu!

Juhime tähelepanu, et antud uudis on rohkem kui aasta vana, mistõttu võib olla sisu vananenud. Soovitame võimalusel tutvuda uuemate infoallikatega sellel teemal.

TS parvlaevade soodustused ja lisateave puudega reisijale

13.06.2023 | Eesti Puuetega Inimeste Koda | Jaga Facebookis

Tasuta sõidu õigus parvlaeval kehtib puudega kuni 16-aastasele isikule, raske nägemispuudega isikule, sügava puudega isikule ja sügava või raske nägemispuudega isiku saatjale. Kõigil reisijatel peab olema parvlaevaga ülesõiduks pilet, selleks vali piletit ostes reisijapiletite valikust „tasuta pilet“.

🚢Sügava puudega isiku saatja või puudega kuni 16-aastase (k.a.) isiku saatjale kehtib soodushind ning reisijapileti ostmisel saatjale tuleb valida „sooduspilet“.

Puudest tuleneva sõidusoodustuse olemasolu saab tõendada vaid:
• puudega isiku kaardiga;
• pensionitunnistusega, millele on märgitud puude raskusaste ja puude tähtaeg;
• raske nägemispuudega isiku puhul Sotsiaalkindlustusameti väljastatud tõendiga.

Võta soodustuse saamise aluseks olev dokument ja isikut tõendav dokument alati kaasa, seda võidakse sadamas kontrollida.

🚢Sügava puudega isikut, raske nägemispuudega isikut või puudega kuni 16-aastast isikut transportiva sõiduauto või alla 3,5-tonnise täismassiga sõiduki pilet on tasuta.

Sõiduki sõidusoodustuse kasutamiseks tuleb läbi teha järgnevad sammud:

  1. Loo endale praamid.ee e-teeninduses konto. Konto saab luua lehe paremas ülemises servas asuva valiku „Logi sisse“ kaudu. Uus kasutaja saab valida nimekirjast endale sobiva tuvastamise võimaluse. Sõiduki sõidusoodustuse kasutamise võimalus on ainult sisselogitud kasutajal, sellepärast on oluline konto olemasolu.
  2. Saada puudest tuleneva sõidusoodustuse saamise õigust tõendava dokumendi (puudega isiku kaardi) koopia, näiteks foto, e-posti aadressile info@praamid.ee ja lisa juurde enda andmed, et teaksime, millise kontoga sõidusoodustus siduda.
  3. Oota ära klienditoe vastuskiri kinnitusega, et kontole on lisatud puudega isiku sõiduki sõidusoodustuse võimalus ja logi kontole uuesti sisse soodustuse rakendumiseks. Uuesti sisselogimine kontole on oluline, et soodustus peale selle lisamist kontole rakenduks.
  4. Enne piletiostu loe kindlasti läbi klienditoe poolt e-kirjas antud juhised. On väga oluline jälgida, et sõidukinumbri sisestamise järel valida kõrval olevast kastist sõiduki tüübiks „puudega isiku sõiduk“. Selle valiku tegemisel rakendub sõidukile 0-eurone hind. Kui valik „puudega isiku sõiduk“ jääb tegemata, siis kehtib sõidukile täishind. Valik „puudega isiku sõiduk“ on olemas ainult sellel kontol, mille omanik on meile edastanud puudega isiku puuet tõendava dokumendi koopia ja meile edastatud dokument on endiselt kehtiv. Varem loodud konto puhul võib olla juhtunud, et dokument on vahepeal aegunud, siis tuleb meile edastada uus kehtiv dokument. Kui mingil põhjusel sõidusoodustus sõidukile ei rakendu, tuleb kindlasti kohe klienditoega ühendust võtta telefonil 6181310 või e-posti teel info@praamid.ee. Täishinnaga sõidukipiletit ei tohi ära osta, sest hiljem kaasneb selliselt ostetud pileti tagastamisel teenustasu. Või kui täishinnaga ostetud sõidukipilet hiljem ise muuta „puudega isiku sõidukiks“, siis selle muudatuse tegemisel küsitakse muutjalt nõusolekut, et hinnavahet ei tagastata ja seda ei saa tagasi hiljem ka klienditoe poole pöördumisel. Sellepärast on väga oluline kohe õige pilet osta.

⛴Sügava puudega või kuni 16-aastast puudega isikut või sügava või raske nägemispuudega isikut vedav sõiduauto või kuni 3500 kg täismassiga sõiduk suunatakse sadamas e-piletiga alati eelisjärjekorra ritta.
Viivituste vältimiseks ja suurema nõudlusega reisile pääsemiseks osta kindlasti e-pilet! Sadama kassast on samuti võimalik sõidusoodustuse dokumentide esitamisel sõidukile sõidusoodustusega pilet osta, kuid kui sadamasse saabuvatest sõidukitest on tekkinud maanteele järjekord ning puudega isikut transportival sõidukil puudub e-pilet, tuleb siiski üldjärjekorda ootama jääda. Eelisjärjekord järgmisele reisile pääsemiseks kehtib sellisel juhul hetkest, kui sõiduk on jõudnud kassani ja liigub sadama kassast ostetud piletiga ootealale.

🚢Lifti läheduses parkimine laeval.
Kui soovid, et paigutaksime sinu sõiduki laeval lifti lähedusse, saabu sadamasse vähemalt 15 minutit enne laeva väljumisaega. Sõida kindlasti läbi kassa juurest, seda ka siis, kui sul on e-pilet ja teavita kassa töötajat, et soovid parkida lifti läheduses. Kassa töötaja võtab ühendust laeva meeskonnaga ja annab teada, kas saame sellele soovile vastu tulla. Parkimiskohad lifti läheduses asuvad peatekil. Parkimiskohta lifti läheduses ei saa alati garanteerida, kuna kohtade arv on piiratud, kuid võimalusel arvestame seda soovi sõidukite paigutamisel.

Parvlaeval Regula puudub lift, seega kui sulle on oluline lifti olemasolu, vali piletiostul e-teeninduses teise laeva väljumine. Laeva nime näed liikudes värvilisele laeva ikoonile väljumisaegade juures.
Nii sadamas kui ka laeval tekkivate küsimuste või abisoovi korral on meie inimesed sulle alati abiks. Invavarustuse kohta saad lugeda menüüvalikust “võimalused laeval“.Sügava puudega või kuni 16-aastast puudega isikut või sügava või raske nägemispuudega isikut vedav sõiduauto või kuni 3500 kg täismassiga sõiduk suunatakse sadamas e-piletiga alati eelisjärjekorra ritta.

Viivituste vältimiseks ja suurema nõudlusega reisile pääsemiseks osta kindlasti e-pilet! Sadama kassast on samuti võimalik sõidusoodustuse dokumentide esitamisel sõidukile sõidusoodustusega pilet osta, kuid kui sadamasse saabuvatest sõidukitest on tekkinud maanteele järjekord ning puudega isikut transportival sõidukil puudub e-pilet, tuleb siiski üldjärjekorda ootama jääda. Eelisjärjekord järgmisele reisile pääsemiseks kehtib sellisel juhul hetkest, kui sõiduk on jõudnud kassani ja liigub sadama kassast ostetud piletiga ootealale.

Lifti läheduses parkimine laeval
Kui soovid, et paigutaksime sinu sõiduki laeval lifti lähedusse, saabu sadamasse vähemalt 15 minutit enne laeva väljumisaega. Sõida kindlasti läbi kassa juurest, seda ka siis, kui sul on e-pilet ja teavita kassa töötajat, et soovid parkida lifti läheduses. Kassa töötaja võtab ühendust laeva meeskonnaga ja annab teada, kas saame sellele soovile vastu tulla. Parkimiskohad lifti läheduses asuvad peatekil. Parkimiskohta lifti läheduses ei saa alati garanteerida, kuna kohtade arv on piiratud, kuid võimalusel arvestame seda soovi sõidukite paigutamisel.
Parvlaeval Regula puudub lift, seega kui on oluline lifti olemasolu, vali piletiostul e-teeninduses teise laeva väljumine. Laeva nime näed liikudes värvilisele laeva ikoonile väljumisaegade juures.

⛴🚢 Info on kättesaadav ka TS Laevade kodulehel www.praamid.ee: praamid.ee/reisija-meelespea

TOP